LOGOWANIE DO DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO 

Zadanie 1 - październik 2017

Zestaw II, listopad 2017 

 

klasa 4

Zadanie 1

W pewnej szkole począwszy od 2000 roku organizowane są: co trzy lata turniej koszykówki, co dwa lata turniej siatkówki, a co pięć lat zawody w piłce nożnej. W którym roku przez upływem 2050 odbędą się jednocześnie: a) turniej koszykówki i siatkówki b) wszystkie trzy imprezy? Rozwiązanie uzasadnij.

 Zadanie 2

Czy wśród liczb: 2, 3 i 5 są liczby bliźniacze? Odpowiedź uzasadnij.

 

klasa 5

 

Zadanie 1

Uzupełnij luki w poniższym tekście. 

Bajkowy biznesmen umieścił na lokacie 100tys. złotych. Co roku wartość ta miała się podwajać pod warunkiem, że biznesmen nie wypłaci ani grosza. Gdyby tak było, to po……………………….latach wartość lokaty przekroczyłaby 100 milionów złotych.

Jeśli biznesmen wytrwa 15 lat, to wartość ta przekroczy…………………złotych.

Zapisz wszystkie obliczenia.

 Zadanie 2

Na Rynku Głównym ktoś zaczął liczyć gołębie. Niestety, pomiędzy gołębie wpadło kilka psów i ptaki odleciały. Razem z psami Jaś naliczył 20 głów i 54 nogi. Ile było psów, a ile gołębi?

 

klasa 6

Zadanie 1

Wstążka ma długość 2/3 m. Jak odmierzyć pół metra tej wstążki bez użycia miarki?

Zadanie 2

Osiem dziewiątych masy jabłka stanowi woda. Suszono 4,5 kg jabłek. Siedem ósmych wody wyparowało. Ile ważyły wysuszone jabłka?

Zadanie 3

Ile jest liczb trzycyfrowych, których zaokrąglenie do dziesiątek jest takie samo jak do setek? Odpowiedź uzasadnij.

 

 

Zestaw I, październik 2017


 

klasa 4

Zadanie 1

Zuzia narysowała kwadrat, którego obwód wynosi 2dm, Marysia też narysowała kwadrat, ale o boku 40mm. Która z dziewczynek narysowała większy kwadrat?

 

Zadanie 2

Pień drzewa długości 12m rozpiłowano na dwie różne części. Długość jednej z nich podano  w centymetrach, a długość drugiej – w decymetrach. Liczba wskazująca długość w centymetrach jest dwa razy większa, niż liczba wskazująca długość w decymetrach.

Oblicz długości każdej z tych części.

 

Uzasadnij każdy kolejny krok swojego rozwiązania. Dbaj o porządek i logikę zapisu.

 


 

klasa 5

 

Zad.1

Drugiego stycznia na basenie przypadkowo spotkało się czworo uczniów z tej samej klasy i stwierdzili, że każdy z nich przychodzi tam zawsze o godz.17.00. Jeden z nich pływał każdego dnia, drugi co dwa dni, trzeci co trzy dni, a czwarty co cztery dni. Którego stycznia spotkają się znów wszyscy na basenie?

 

Zad.2

Pewien samochód spala 5 litrów benzyny na sto kilometrów, a litr benzyny kosztuje 3 zł. Jaką odległość przejedziemy tym samochodem za równowartość biletu autobusowego w cenie 1zł 50gr?

 

 

 


 

klasa 6

 

1. Dowiedz się, co to jest ułamek prosty.

 

2. Zapisz liczbę 1 w w postaci sumy różnych ułamków prostych na dwa sposoby.

 

3. Podane liczby zapisz w postaci sumy różnych ułamków prostych:

 

a) 3/4           b) 3/5          c) 6/5            d) 2/5

 

 


 

klasa 7

 

Na stacji londyńskiego metra spotkało się dwóch mężczyzn i jedna kobieta.
- Czyż to nie zastanawiające - zauważyła kobieta - że nasze nazwiska to White, Black i Red, i jedna osoba spośród nas ma włosy białe, druga - czarne, a trzecia - rude?
- Rzeczywiście - odpowiedział brunet. - A czy zauważyliście, że nikt z nas nie ma nazwiska opisującego jego kolor włosów?
- Tak, masz rację! - wykrzyknął pan White.
Podaj nazwisko i kolor włosów kobiety.

 

MatemaTIK regulamin

MatemaTIK

Cele konkursu:

  • popularyzacja wiedzy matematycznej,

  • rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów,

  • wzbogacanie słownictwa matematycznego,

  • kształtowanie umiejętności korzystania z technologii informacyjnej,

  • kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji,

  • motywowanie uczniów do systematycznej pracy,

  • rozwijanie umiejętności:

  • logicznego myślenia,

  • dedukcyjnego rozumowania,

  • spostrzegawczości,

  • odkrywania reguł, prawidłowości i związków,

  • stosowania uogólnień,

  • dokonywania analizy i syntezy.

Regulamin konkursu:

  • Konkurs trwania od października 2017 r. do maja 2018 r.

  • W konkursie może wziąć udział każdy uczeń klas IV-VII.

  • Konkurs polega na rozwiązaniu problemów (zadań).

  • Zadania będą zamieszczane na stronie pierwszego każdego miesiąca.

  • Za rozwiązanie zadania można otrzymać maksymalnie 10 punktów.

  • Uczeń może korzystać z internetowych konsultacji z nauczycielami.

  • Rozwiązanie problemu z uzasadnieniem należy przesłać na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..

  • W temacie maila należy wpisać imię, nazwisko i klasę (maile bez tematu nie będą sprawdzane).

  • Po drugim i czwartym problemie uczniowie otrzymają ocenę zgodnie z punktacją:

    • 18 – 20 punktów – celujący

    • 15 – 17 punktów – bardzo dobry

    • 10 – 14 punktów – dobry

 

  • Uczniowie, którzy zdobędą najwięcej punktów otrzymają tytuł Młodego eTalesa.

  • Wszelkie sprawy, o których nie mówi regulamin, rozstrzygają organizatorzy.